|
אני לקוח בבזק עוד מימיו הראשונים של ה-ADSL. וכבר אז, צוות התמיכה הטכנית היה מדבר עם לקוחות שמשתמשים בלינוקס, אומנם לרוב הודו בבזק שאין להם הכשרה לעבוד עם לינוקס, ולא תמכו במה שלא ידעו, אבל הם ניסו בכל דרך לעזור לי להגדיר את החיבור שלי.
אך היום, התברר לי שבזק נוקטים מדיניות חדשה, בה הם נמנעים מכל תמיכה שהיא עם משתמשי לינוקס, או כל תוכנת "קוד פתוח" אחרת לטענתם (ששמעתי זאת גיחכתי, ותיקנתי אותם שהמודמים שהם מספקים פועלים ברובם על לינוקס, אך כמובן זה בסדר).
לפי ההסבר שקיבלתי, ההנחיה הזו נובעת מפני שכאשר מספקים תמיכה למשתמשי "קוד פתוח" אין סטנדרט, ובדרך כלל תמיכה מסתיימת במערכת שבורה. (אמרתי להם שאני משתמש באובונטו, וזו ההפצה הפופולרית ביותר, אבל גם זה נופל בקטגוריה "קוד פתוח").
בעבר היו להם תומכים בודדים שהתמצאו בלינוקס, והיה צריך לפנות אליהם בימים ספציפיים בשבוע, לא כך המצב היום, לא רק שאין תמיכה רשמית, הם מסרבים לדבר עם משתמשי לינוקס.
בשלב הזה, לצערי, אין לי איך להשפיע על החלטה החד-משמעית הזו של בזק, אך אני מתכוון לתת כאן את דעתי, ושקהילת הקוד הפתוח תכיר בכך ש-"לא מדברים איתנו":
בזק היא חברה ממשלתית, הגדולה ביותר בארך המספקת שרותי ADSL. אין להם כל בעיה להכשיר את הצוות שלהם, או אפילו צוות נפרד לתמוך בלינוקס. הפעולות הם לא יותר קשות מלינוקס, ואפשר לתמוך בהפצת ענק כגון אובונטו ללא פעולה מגבלות מיוחדות. להפך, הפעולות יותר פשוטות מאשר חלונות!
הידע הזה לא ניסתר מבזק, שכן החברה "בזק בין-לאומי" תומכת בפומבי בלינוקס ואף ביקשה להצהיר זאת בכנס עמותת המקור באוגוסט האחרון.
אז למה הם לא עושים זאת? כי הם מתעצלים!
כל שדרוש הוא להוסיף למערך ההכשרה שלהם, כיתה אחת שתסביר איך להגדיר דברים הלינוקס (עובדים בחברה בה אני נמצא, עברו אותו, וזה אכן לא מוזכר שם). הם גם יכולים להודיע שהם מורדים את אחריותם מאיבוד מידע בתהליך, שכן לפי טענתם לעיל, ישנו חוסר עקביות בין המערכות (למרות שעמדה זו קיימת לדעתי גם בחלונות).
אמשיך לעקוב, אנא הצטרפו למחאתי,
גיא
GuySoft | |
|
מדיניות בזק: לא תומכים בלינוקס ו"קוד פתוח" | כניסה / יצירת מנוי חדש | 36 תגובות |
| ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן |
|
|