ווטסאפ - לינוקס, BSD, קוד פתוח ותוכנה חופשית בעברית. Whatsup - Linux, BSD, open source and free software in Hebrew

 
 
  כניסת חברים · רישום · שכחתי סיסמה  
tux the penguin

quick_linkהתקנת לינוקס בבית ספר

published at 08/02/2005 - 13:02 · ‏פורסם פינגווין אנונימי · ‏tags ממשל · שלח לחברידידותי למדפסת
קוד פתוח במוסדות השבוע החל מבצע לאיסוף מחשבים מדגם Pentium III , 256 Mb RAM ומעלה,
שעליהם תתוקן מערכת ההפעלה GNU/Linux עבור בית-הספר התיכון אורט כללי, בעיירה חצור הגלילית*.

מטרת הפרויקט לדאוג לעשרים עמדות מחשב עבור הספריה,
מעבדת המחשבים וחדר המורים (שאליו מגיעים תלמידים בשעות הצהריים לצורך הכנת שיעורי בית).
במידה ויאספו מחשבים נוספים, תתוקן בהם מערכת ההפעלה GNU/Linux
והם יחולקו לתלמידי ביה"ס שאין ברשותם מחשב בבית.

חברות וחברים שיתרמו מחשבים לא רק שיעשו מעשה טוב אלא יזכו גם ליחסי ציבור טובים.
לפרטים נוספים בנוגע לפרויקט ולקביעת מועד לאיסוף המחשבים, אנא צרו קשר עם יעל בטלפון מספר: 0547-404306 או בכתובת:

yaelvaya@zahav.net.il

*המבצע בתאום עם עמותת המקור - עמותה ישראלית לתוכנה חופשית וקוד-מקור פתוח.




 

קישורים רלוונטיים

· עוד על קוד פתוח במוסדות
· חדשות מאת פינגווין אנונימי


הסיפור הנקרא ביותר בנושא קוד פתוח במוסדות:
ציוני בגרות חורף 2004

התקנת לינוקס בבית ספר | כניסה / יצירת מנוי חדש | 11 תגובות
סף חסימה
  
ההערות הינן מטעם כותביהן. אין צוות האתר לוקח אחריות על תוכנן
Re: התקנת לינוקס בבית ספר (ניקוד: 1)
ע"י COM64 ב 08/02/2005 - 13:50

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
אל תוותרו על מחשבים חלשים יותר. להערכתי קל יותר לשכנע משהו לתרום פנטיום 1 או פנטיום 2 ולהשתמש בסביבת טרמינל סרבר.
את המחשבים החזקים (פנטיום 3) ניתן לנצל למקומות בהם המחשב עובד בזכות עצמו כמו בתי התלמידים, בכיתה זה פשוט בזבוז.

[ השב לזאת ]

Re: התקנת לינוקס בבית ספר (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 08/02/2005 - 13:58
והתלמידים החמודים לא יתקינו windows על המחשב אחר כך.
סחתיין על התמימות.

[ השב לזאת ]

Re: התקנת לינוקס בבית ספר (ניקוד: 1)
ע"י sijp (sijp@sijproject.com)
ב 08/02/2005 - 14:09
(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.cs.biu.ac.il/israels
אולי חלקם...
אפשר אולי גם להסביר להם כמה כללים בסיסיים על המערכת - יתרונות מול חסרונות וכו', אבל זה בטח ידרוש יותר משאבים.
חוץ מזה, אל תשכח שלהגדיר מערכת זה לא דבר שכל אחד יכול לעשות בקלות, במיוחד אנשים שאין להם ניסיון רב במחשבים... צריך להיות דיי אמיץ בשביל להתקין את המערכת מחדש, במיוחד כשיש אחת שכבר מוגדרת...

אני חושב שזה רעיון מצויין, אנשים נוטים להתרגל לדברים, אם אין את ההרגל בשימוש בחלונות, אז אותם ילדים לא יצטרכו להתקין את חלונות. לא כך?

[ השב לזאת ]

1) פערים חברתיים במדינת ישראל? 2) ניהול מערכת? (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 08/02/2005 - 15:54
האם בלי זה בית הספר הוא ללא מחשבים? כנראה שמה שבעצם אני מחפש כתשובה זה נתונים סטטיסטיים של התלמידים בבית הספר ושל חצור הגלילית ונתונים סטטיסטיים להשואה.
אני מסכים שבמידה שלא יסירו את Linux אז זה עשוי לקדם אותה. מה בקשר לניהול מערכת?

[ השב לזאת ]

Re: 1) פערים חברתיים במדינת ישראל? 2) ניהול מערכת?(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 08/02/2005 - 22:37
יש בבית ספר מחשבים אלא שלא מספיק. בספרייה יש שש עמדות ללא מחשבים, חדר המורים ששופץ ובו גם מכינים שעורי בית ללא מחשב אחד ובמעבדת המחשבים חסרים מחשבים. יש אבל לא מספיק. התנאי שלנו חייב יהיה להיות שלא יסירו את לינוקס.

[ השב לזאת ]

Re: התקנת לינוקס בבית ספר (ניקוד: 1)
ע"י COM64 ב 08/02/2005 - 19:02

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://
בסביבה של טרמינל סרבר על מחשבים חלשים מאד(מאד מאד מאד) ללא דיסק קשיח ועם כמות זכרות שהייתה מביישת כל טלפון סלולרי, לא "יסירו" את המערכת, שבכל מקרה לא ממש מותקנת על כל מחשב, ובודאי שלא ניתן להתקין מערכת הפעלה חדישה על חומרה עתיקה.

מבחינת ניהול מה פשוט יותר מלתפעל מחשב אחד חזק, את כל השאר פשוט מחברים לרשת. גם מנהל רשת חלונות או מורה בעל ראש פתוח, יוכל ללמוד כיצד מוסיפים ומסירים משתמשים. מעבר לכך תמיד ניתן לשלם למישהו שיעשה את העבודה, גם על ניהול מערכת מבוססת חלונות משלמים, לנהל לינוקס זה זול יותר.

[ השב לזאת ]

תיקון טעויות (ניקוד: 1)
ע"י shlomif ב 08/02/2005 - 21:54

(מידע על משתמש | שלח הודעה) http://www.shlomifish.org/


"תתוקן" צריך להיות "תותקן". "במידה ו" צריך להיות "במידה ש".


[ השב לזאת ]

Re: תיקון טעויות(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 08/02/2005 - 23:09
מה רע ב"במידה ו"? לדעתי, אתה טועה פה.

[ השב לזאת ]

Re: התקנת לינוקס בבית ספר (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 08/02/2005 - 23:33
מסכים לחלוטין - אין כל הכרח למחשבי פנטיום-III עם 256מ"ב זיקרון ע"מ להריץ לינוקס (או BSD*) !

ברשותי זוג מחשבי פנטיום-II המיועדים לתרומה-בלבד :

אשמח לתיתם לכל הנזקקים להם

JuNKiE

junkie@go-a-way.dyndns.org
054-809-89-93

[ השב לזאת ]

Re: התקנת לינוקס בבית ספר (ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 09/02/2005 - 13:59
שלום,

בעקבות ההערות המוצדקות בדבר מפרט המחשבים היוקרתי...גם מחשבי פנטיום I יתקבלו בברכה. תודה.

באתר vaya.org.il/wiki נפתח דף שבו ירוכזו כל העינינים שקשורים לפרויקט. כתובת הדף:

http://www.vaya.org.il/wiki/index.php?title=Hazor_High-School_Project

כל מי שמעוניין מוזמן להוסיף שם כל עניין שרלוונטי לפרויקט.

תודה רבה על העזרה,

יעל


[ השב לזאת ]

Re: התקנת לינוקס בבית ספר(ניקוד: 0)
ע"י פינגווין אנונימי ב 09/02/2005 - 15:27
אשמח אם הרשמים מהפרויקט יפורסמו ע"מ שנוכל לקדם בקלות פרויקטים דומים באתרים אחרים בארץ

[ השב לזאת ]